O szkole

Szkoła Przysposabiająca do Pracy przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną, którzy ukończyli szkołę podstawową. Kształcenie trwa 3 lata, jednak nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia.

Uczniowie realizują Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny opracowany na podstawie diagnozy funkcjonalnej oraz zaleceń z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Proces kształcenia w naszej szkole charakteryzuje się wielostronnym oddziaływaniem edukacyjnym, wsparciem i indywidualnym podejściem do uczniów.

Placówka realizuje następujące zajęcia:

  • Zajęcia edukacyjne: przysposobienie do pracy, funkcjonowanie osobiste i społeczne, wychowanie fizyczne, religia,
  • Zajęcia rewalidacyjne: rehabilitacja, zajęcia z logopedą, surdopedagogiem oraz zajęcia z psychologiem, zajęcia na basenie, hipoterapia, grota solna,
  • Zajęcia kształtujące kreatywność: z elementami plastyki, techniki, florystyki z wykorzystaniem bukieciarstwa, dekoracji kwiatowych oraz suszonych nasion, ziół.
  • Zajęcia sportowe:  w ramach których, młodzież uczestniczy w grach i zabawach ruchowych, doskonali swoje umiejętności w zakresie gier zespołowych, wprowadzane są elementy lekkoatletyki oraz ćwiczenia na sali gimnastycznej i siłowni.

Poprzez łączenie różnorodności oddziaływań z zakresu rehabilitacji, form prozdrowotnych, specjalistycznego wsparcia psychologicznego i logopedycznego oraz edukacji z zakresu przysposobienia do pracy i funkcjonowania osobistego i społecznego przygotowujemy naszych uczniów do opanowania podstawowych czynności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu oraz pełnego uczestniczenia w życiu społecznym i osobistym na miarę ich niepełnosprawności.

Głównym założeniem Gospodarstwa Domowego jest nabycie przez uczniów umiejętności z zakresu pielęgnacji ogrodu, estetyki pomieszczeń mieszkalnych, drobnych napraw w gospodarstwie domowym, sporządzania posiłków, oraz kształtowanie praktycznych umiejętności pracy w zespole i pracy samodzielnej.

Podczas zajęć z Gospodarstwa Domowego uczniowie nabywają umiejętności:

  • zastosowania przepisów BHP,
  • uprawy roślin,
  • zasad zmianowości,
  • opieki nad roślinami w ogrodzie i w pomieszczeniach (w tym, w szerokim zakresie poznają przyrodę i zwierzęta),
  • czynności porządkowych, prania, suszenia, prasowania,
  • bezpiecznego i zdrowego żywienia,
  • sporządzania posiłków i sposobów ich podawania,
  • dbania o czystość w swoim otoczeniu i wśród rzeczy osobistych,
  • wykonywania dekoracyjnych prac okazjonalnych i do codziennego przeznaczenia,
  • wykonywania drobnych napraw domowych.

Poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie w dziedzinie kultury, rodziny, społeczeństwa oraz rozeznanie w życiu społecznym i pełnienia w nim ról uczniowie nabywają w ramach Funkcjonowania osobistego i społecznego.

Podczas zajęć z Funkcjonowania osobistego i społecznego uczniowie rozwijają umiejętności:

  • pisania, czytania, liczenia,
  • posługiwania się zegarem, miarami, wagą,
  • troski o zdrowie własne i innych osób,
  • orientacji w życiu społecznym,
  • organizowania i spędzania wolnego czasu,
  • wypełniania druków, dokumentów, wniosków,
  • kształtują poczucie własnej wartości,
  • doskonalą umiejętności komunikacyjne,
  • rozumienia znaczenia pracy i jej rodzajów,
  • planowania swojej przyszłości.

Wychowanie fizyczne

Celem wychowania fizycznego jest rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do samodzielności w zakresie lokomocji i samoobsługi,  podniesienie ogólnej sprawności i wydolności fizycznej organizmu, kształtowanie sylwetki oraz sportowa rywalizacja. Zajęcia odbywają się w sali gimnastycznej, siłowniach i na terenach sportowych.

Uczniowie korzystają z bardzo dobrze wyposażonej pracowni przyrodniczo-technicznej, pracowni do zajęć kulinarnych, ogrodu szkolnego oraz obiektów sportowych.

Aktualności

Życzenia świąteczne - Wielkanoc 2024

Życzenia świąteczne - Wielkanoc 2024

Życzenia świąteczne

Czytaj więcej

Galeria

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.